Prvi septembar.

Upoznala sam Snezanu u kaficu "Kafeterija" u Novom Sadu.
Zavrsih pre nekih sat vremena sa jednim velikim ispitom (o ukusima i velicini ne treba raspravljati, je li) i resih da se castim kafom, nakon sto sam skupila 120 dinara po 10 i 20 u metalu.
Ne, nije bas da tako svakodnevno skupljam, ali desi se, cesto se desi.



Snezana radi za nekoga.
Prilazi, trazi mi "koji dinar, ako imam". Objasnim Snezani situaciju sa prikupljanjem taman dovoljno novca u metalu da platim ovu hipstersku pizdariju od zelene kafe sa sojinim mlekom.

Cuj zelene.
Cuj sojinim.

Kaze Snezana da nema veze.

Propinje se na prste, okrece glavicu levo-desno. Cupavu, prljavu, masnu, punu nekih tipoljaka.

Snezana i vrska.

Fnezana ce biti pre.
Snezana ima 8 godina.

Pita me sta je to, pokazujuci na moje 2 hemijske na stolu. Ja joj objasnim, i naravno, prvi je septembar, pa u skladu sa datumom, otvorim joj svoju svesku u kojoj sam spremala ispit i pitam je da mi napise nesto.

Ne znam da pisem.

A da mi nacrtas?

Ne znam ni to.


Ajde zajedno cemo.

Nacrtam jedno srce. Ovo desno.
Fnezana se opet propinje i okrece glavicu.
Trazi nekog.
Ili neko trazi nju.

Pitam je koje je boje srce.
Rece da ne zna.
Ljubicasta je to, zapamti.

Uzmem plavu hemijsku i docrtam jos jedno srce.
A ovo je plavo.

Boji se da proba.

Ajde, zajedno cemo.
Vidis, pocnes odavde, pa ovde mala krivina, pa isto tako nadole.

Njena ruka u mojoj.

I eto remek-dela.


Trebalo nam je pet minuta. Osoblje pomenutog kafica i nesto umotano u salvetu smesta Snezani, tj. Fnezani u ruke.

Ne znam zbog koga se propinjala, ne znam kako ne zna ni sta je hemijska (iako je imala ideju otprilike cemu sluzi) i ne znam kako da prebolim sto nisu svi Prvi Septembri za sve nas isti.
A tako malo treba da ono sto imamo podelimo i da niko ne bude uskracen za ono sto su momci uvili u salvetu i za priliku da nauci da cita i pise.

Na papiru, njena i moja srca se malo razlikuju, ali kad se taj papir skloni, ostaje sve isto.

U nadi da se osvestimo
od zaludjenosti Maldivima i mrakom,
u nadi da svi Prvi Septembri na svetu pocnu
uvijanjem svezaka u nove, sarene uvijace,
srdacno
se
odrice zelenih kafa sa sojama,
Vasa
AK

1.9.2016.
U Novom Sadu,
na Dunavu



Коментари

Постави коментар

Популарни постови